Hjälp! Drabbades av Distress-frenzy

Någon mer som går till pysselbordet, skrivbordet, scrappbordet, eller vad ni döpt det till, med föreställningen att ni ska sätta kortet/korten på cardstocken och göra en "ren" och enkel layout och plötsligt sitter ni med ett cardstock framför er som är raka motsatsen?
 
Vad var det som hände??? Ska jag skylla på Missy Widden och alla hennes skapelser jag tittat på? De är förvisso "rena" men de är fulla av färgteknik.
Kanske var det att jag igår bevittnade visningen av Inkie Quills, aka Adele, nya kärlek; Art Journaling
? Tror på det sistnämnda, för tagen jag gjorde är full av gesso, boksida, Distress stain, paint douber, distress ink, hemgjord modell paste och archival inc och med ett stänk av Heidi Swapps color shine... Jisses.
 
                                                    
Vad hände med den redan "coola" cardstocken???
 
Hade aldrig överlevt dagen utan mitt "lilla" monster till... varmluftpistol. Nä, varför ska man nöja sig med en vanlig värmefön som alla andra scrappare och pysslare använder. Behold the Paper Terminator!
 
 
 
                                                                   
 
Med denna har jag eldat papper, gjort bubblor i foton, smält mitt skyddsunderlägg för skrivbordet, bränt hål i leggings och gett mig själv brännmärken. Inget av ovan var vad jag hade för avsikt att göra. Har, så att säga,
lärt mig den hårda, smärtsamma vägen att läge nr II på denna må bli varmare och må torka det som ska torkas snabbare, men det är för farligt...
  
                                                       
 

                                                        
 
 
Cardstocken är från Kaisercraft Off the Wall Collection. Heter Tag. Fotona monterade jag på vit, svart och till sist på cardstock från Jen Hadfield Cottage Living-kollektionen. Inte illa att jag kan säga vilka papper jag använt, för en gångs skull. Älskar den kollektionen från Jen Hadfield! Tyvärr har jag ännu inte haft så många foton som passar till dem.
Bokstäverna har jag handlat på TGR och hashtagen är från American Crafts och är Fitzgerald thickers.
Den svarta cirkeln med texten "So Happy together" är från Heidi Swapp, vet dock inte namnet på kollektionen. Chipboarden är från Me & my big ideas och är Mambichips. Wood Vinearsen (vad kallar svenska scrappare dem???) Studio Calico.
 
Eftersom jag scrappar i kronologisk ordning, dvs jag har mina kort ståendes i kronologisk ordning och det/de kort som står på tur är de jag måste hitta på en layout åt. Detta eftersom det är så jag vill ha in dem i mitt album.
 
Nu ska jag pausa för en näringsrik lunch. Har inte tid för längre stopp om jag ska hinna göra fler sidor idag. Efter idag är jag inte ledig förrän på tisdag...
 
Scrappa lugnt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

scrappamighel.blogg.se

Scrapbooking, fotoalbum och gratulationskort och kanske lite mer.

RSS 2.0