Scrapnörd

 
inte riktigt, men jäkligt kul tycker jag allt det är!
Har tittat på mängder av YouTube-videos och hittat en massa nya idoler både där och på Facebook. Så härligt att ha några att dela intresset med för i min bekantskapskrets har jag inga.
 
Mitt Scrappande har intagit helt nya nivåer, har skaffat Gesso, Gelatos, colour shine, ink dobbers, gloSSU accent, spatlar, förvaringsmöbler, embellishments, mer papper, upptäckt designers jag inte visste fanns, skaffat PL-kort och album etc, etc. HELT fast nu. :)
 
MEN jag scrappar ej som de flesta verkar göra; de väljer ut något/några kort De vill använda till sin layout, gör den o sen väljer de kort från något annat tillfälle till nästa LO. 
Nej, min plan är fortfarande att få in alla mina kort i kronologisk ordning i album. Jag använder samma tekniker som andra men har oftast flera kort på varje LO och de färdiga "alstrena" klistras in på albumsida. Får inte plats med så många i varje album så flera tomma albumsidor har fått tas ut ur mina redan köpta album. 
 
Något annat jag fått upp ögonen för är Project Life. Men jag är inte intresserad av att ta en massa kort och sätta in vecka för vecka så som många brukar använda dem.
 
Min tanke är att så fort de vanliga fotoalbumen är slut ska jag använda en kombination av "traditionell" scrapbooking och PL i samma album. Korten ska fortfarande in i kronologisk ordning men jag ska ha både PL-fickor och LO i 12x12 fickor. Hur korten ser ut kommer avgöra om jag gör LO el använder mig av småfickor och PL-kort.
 
Skulle ha jobbat denna helg men har åkt på något virus. Typiskt när det är sånt här underbart väder! Men jag får sitta inne och titta på YT-videos och fortsätta med albumen och hoppas att även nästa vecka kommer innebära vackert och varmt väder!
 
Nedan är ett par av alla sidor jag gjort som jag blivit nöjd med. Har även lyckats göra några Om jag tyckte blev riktigt fula. Men jag har fått lära mig av några av proffsen att några kommer att bli så misslyckade...
 
Tänkte faktiskt ta tag i det här bloggandet nu och se om det kan bli något av det med. 
Vi får väl se...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

scrappamighel.blogg.se

Scrapbooking, fotoalbum och gratulationskort och kanske lite mer.

RSS 2.0